Aminokwasowo – białkowe zwiększanie masy

Aminokwasowo – białkowe zwiększanie masy

Zanim rozpocznie się przygodę ze zwiększaniem masy warto zadać sobie pytanie: czym są białka? Otóż, najprościej rzecz ujmując są one związkami chemicznymi, w kształcie długich łańcuchów, w którym pojedynczymi ogniwami są aminokwasy. Dzięki nim organizm może się rozwijać i poprawnie funkcjonować.

Ważne jest, aby wprowadzać do organizmu określone białka, które zagwarantują odpowiednią ilość aminokwasów. Zatem muszą się one łatwo rozkładać a zarazem być kompletnym źródłem wszystkich niezbędnych aminokwasów. W kulturystyce podstawowym działaniem jest dobrze obmyślany plan postępowania a także odpowiednia dieta i suplementacja. Są one wręcz niezbędna do osiągnięcia efektów a wielu kulturystów o tym zapomina jedynie trenując kilka razy w tygodniu na siłowni. Postępując w ten sposób nie możemy oczekiwać, że nasza masa zwiększy się tak, jak tego byśmy chcieli. Jak to mówią, za marzenia nie karzą jednak żyjąc ciągle z głową w chmurach do niczego nie dojdziemy. Zatrzymując się jedynie na treningach bez obmyślonego planu żywieniowego nasze mięśnie nie będą zachwycały. Jak to się jednak dzieje, że mięśnie się powiększają? Otóż, zachodzi to zależnie od dwóch procesów: od wytworzenia impulsu oraz od dostarczenia organizmowi odpowiedniej ilości białek oraz innych niezbędnych składników. Podczas treningu mięśnie wchłaniają coraz większą ilość aminokwasów, co powoduje rozrastanie się mięśni. Każdy kulturysta wie, że musi tak dopasować swoje działania, aby możliwie jak najbardziej zminimalizować proces rozkładania tkanek mięśniowych a przy tym zwiększyć ich budowę.

Wszystkie składniki należy przyjmować tuż po treningu. Białka, będące długimi łańcuchami aminokwasów, są niezbędne do rozpoczęcia procesów budowy nowych struktur mięśniowych. Normalnym jest, że tym samym spowalniany jest proces ich rozkładu. Ponadto, aby zapewnić organizmowi odpowiednie białka (kompletne i łatwo rozkładające się) należy spożywać białka serwatkowe.

Aby jednak było to skuteczne należy łączyć je ze spożywaniem węglowodanów, które będą wywoływać uwalnianie insuliny. Ta z kolei jest niezbędna do tak zwanego „wtłaczania” aminokwasów do mięśni a tym samym do ich zwiększania.